Get cool stuff @ NackVision.com

masak-masak

9:02 AM Posted In Edit This 1 Comment »

....topik kali ni adalah tentang masak-masak, tapi bukan le masak-masak time budak2 dulu..ni masak betul2..lepas je baru balik dari Teluk Intan terus wat persediaan untuk masak makanan diner..

....dengan rasa malasnyer g la jugak beli barang kat TESCO. sebenarnya nak masak sendiri ni adalah untuk menjimatkan duit..kongsi duit dengan kawan beli barang2..n kawan aku pun beli la barang2 secara ala kadar..antaranya adalah:

1.mee kuning
2.daging
3.taugeh
4.lalah
5.bawang merah n bawang putih
6.cili boh

..dan bahan2 masakan yang lain2 seperti sosej dan bahan2 tambahan yang lain dah ada kat dalam peti sejuk.n bila dah balik bilik..keje aku adalah kerat-mengerat, potong-memotong n bersihkan pinggan mangkuk yang dah seminggu tak terbasuh...hehehe(malas giler aku ni)..

...kawan suruh aku yang masak tapi malas la..lagi pun dia lg sedap masak (hmm ye ker?)..betul la tu..(sebenarnya nak bodek..haha)

...aku dengan sepenuh hati basuh pinggan yang kotor amat itu dan sinki pun dah berdaki gilerrr..n pada masa yg sama kawan aku masak makanan orang bujang....>>> mee goreng jer..tapi ok le daripada makan maggi..biar berkhasiat makanan yang kita makan tu.

akhirnya mee goreng pun siap..dari pandangan mata memang lah tak lawa mee goreng tu...tak berseri pun n takde hiasan yang cantik...simple giler....n bila makan..BOLEH tahan SEDAPnyerr..tapi ada satu kurang.....masa kawan aku masak tu, cili boh tak sempat masak dengan sepenuhnya..tapi resultnya ok lah...janji boleh makan n tak keracunan makanan..hahaha


.....seperti biasa ni ada loghat terengganu untuk dikongsi...

...'amok reng' maksudnyer perbuatan malas nak buat sesuatu kerja...berreeehhhhh!!!!!

1 comment:

Gembala Kambing said...

manekan gambarnye x same, tuan yang masaknye orang yg same, mestilah rupa mee nya lebih kurang jer